måndag 5 februari 2007

Fredagens överraskningar

God eftermiddag!

Tänkte att jag skulle skriva av mig lite av vad som hänt sen i torsdags. Det är mycket tvära kast på detta projekt.

Vår grundnisse som jag tidigare berättat om har ju visat sig vara stabiliteten själv... NOT I alla fall, så här var det. Vi meddelades att sprängningen av vår tomt skulle dröja ytterligare 10 dagar och sen 2 veckors arebete med grund. Detta innebär då att vi kommer att få vänta tills vecka 11 innan vi får börja bygga. Lite småsur ringde jag upp en kompis som i sin tur har en kompis som spränger, sagt och gjort han kunde lösa mitt problem. Jag ringde upp vårt husföretag och meddelade att det kommer en extra kostnad för en annan entrepenör eftersom deras nuvarande inte klarar av att leverera i tid. Vad hände då... Jo men visst mirakulöst blev de färdiga med det arbete som utfördes och körde sedan ut maskiner till vår tomt och påbörjade sprängning. I och för sig tyckte grundnissen att vi ställde för höga krav på honom, fast vi är ju kunder, vi har tydligen inte någon rätt att ställa krav.

Nåja de sprängde och allt är väl frid och fröjd igen. Tills imorse då jag meddelades att allt skulle stå stilla under veckan i alla fall, de har så mycket att göra så de hinner inte med att jobba vidare hos oss. Strid om detta pågår... Meddelare senare.

Ha det nu gott jag ska hem och sova, det var systemkrasch på jobbet i helgen så jag har jobbat sen 5 imorse.

-->

Inga kommentarer: