söndag 25 november 2007

Fixarmamma

Idag har det varit fixardag hemma!
Sambon har flängt runt med dammsugaren, jag med dammtrasan. Lite senare kom mamma över som hon lovat. Det var dags att dona med gardinerna. Det har tagit lite tid men det kändes jättebra att det äntligen blev av.
Egentligen skulle vi ge oss på gardinerna i vardagsrummet som vi inte är riktigt nöjda med, men efter diskussion blev beslutet att låta dem vara och sen försöka hitta nya som är snyggare. (Det var de gardinerna som jag köpte långt innan huset ens var byggt, kanske inte så smart nu i efterhand...) Sambon flängde än en gång runt i huset denna gång med en skruvmejsel och skruvdragare i händerna. Alla beslag sattes upp och nu saknas endast gardiner i lilla V´s rum. Inne på kontoret är det inte de bästa gardinerna som sitter, gardinerna i sig är väldigt snygga men de är i helt fel färg. De kommer att få sitta för nu men jag ska försöka byta ut dem till sommaren.
Efter att det börjat hända mer i de rum som inte riktigt är färdiga känns det ännu roligare att fortsätta packa upp kartonger.
Efter beslagen fortsatte sambon att flänga runt, denna gång med hammare och spik, tavlor i långa rader sattes upp och nu ser huset ut som ett riktigt hem.

Tack mamma!

Vi har hunnit med annat i helgen också. I lördagsmorse var jag uppe vid halv fem för att kila ut i kylan och skrapa bilen, syster yster skulle ha skjuts till Västerås. Hennes jobb har julfest i england... (en del har det ju bra) =)

Nej nu ska jag krypa ner i min nybäddade säng och bara njuta av mörkret.
Hörs och syns!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ödets ironi - får jag också vara med i eran mycoplasma klubb, snäääälla???
/Anna *host*hack*hooooooost*igeeen...

Trollisbo sa...

Usch, hoppas att du frisknar till snart! Klubben är öppen för alla med denna elaka tingest.