lördag 5 april 2008

OMG vad den här veckan gått fort

Det är inte klokt vad tiden har bråttom för tillfället... Kan ju iof bero på att det är sjukt mycket att göra på jobbet. Det är snart styrelsemöte så allt material till det måste skrivas iordning, många långa förklaringar på engelska blir det.

I huset jobbar vi på som vanligt med planeringen inför det som vi vill göra. Vi pratar garage, husfärger och altaner i samma meningar. Kanske blir det pannkaka av allt men då är det i alla fall uppe på bordet för diskussion. Vi har fortfarande inte enats om vilken färg på huset vi vill ha men det är numer inringat till bara ett par alternativ. Dels den äggskal med grönt, sen grått med vitt och den evigt röda med vitt... Vad det sist och slutligen blir vet bara gud. =)

Det har varit en del trassel med banken den här veckan, det beror på en massa saker men det hade kunnat undvikas i det långa loppet. Både av oss och banken, vi har ju världens bästa banknisse så det är inte lätt att bli irriterad.

I dag står det trix och fix på schemat, sambon ska ut och byta däck... Jag ska stryka undan pyramiden i tvättstugan och sen städa av huset. Vädret utanför är helt underbart och håller det i sig blir det en fin grill premiär till eftermiddagen.

Apropå mat så är det nu endast GI mat som kommer in i matintaget för min del. Det känns riktigt bra att inte gå runt och vara sugen på en massa sötsaker hela tiden. För det har varit ett stort problem tidigare men nu när jag lagt om så känner jag inte det behovet lika starkt längre. Så om ni har några bra GI recept maila dem gärna till mig!

Kramar från pigga och glada här i trollis

Inga kommentarer: