tisdag 19 februari 2008

Husfärg

Jag går i funderingar kring vad vi ska ha för färg på huset...

Sambon har nog egentligen hela tiden pratat om rött hus med vita knutar, medans jag har pratat om allt annat. Röda hus är väldigt söta, det ser otroligt ombonat ut, medans ett äggskalsmålat med gröna knutar ser kanske mer tidsenligt ut. Min mor och syster ser väldigt gärna att huset blir rött de också. Ni ser dilemmat det är egentligen bara jag och pappa som kan tänka i andra färger...
Funderar också på när målningen skall ske, vi skulle kanske börja med att pula med tomten och en eventuell altan och kanske även en carport. Fast å andra sidan måste vi ju då först bli miljonärer om vi ska ha råd med allt. Nej en sak i taget får det bli. Måla måste vi göra husets grundmålning klarar sig inte hur länge som helst.

Nån som har förslag på färger/kombinationer till oss?

3 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tycker vitt och grönt är skitsnyggt!

Annars är ljus,ljusgrått med vita knutar också fint

Linda sa...

Rosa med vita knutar?

Anonym sa...

Äggskal med gröna knutar låter ju kanon. Svart hus e också snyggt, men kanske inte rätt om de vill ha rött med vita knutar...