tisdag 26 februari 2008

Husvärdering

Idag tog den man som ska värdera vårt hus kontakt med mig, tyvärr låg min mobil på mitt skrivbord och jag befann mig med en annan mobil på en annan avdelning. Där demonstrerade jag en ny funktion som ska gå igång i helgen. Mannen ifråga ringde på min fasta konstorstelefon men lämnade inget meddelande och inte heller något nummer. Jag har nu försökt maila honom eftersom jag inte fick något svar när jag försökte ringa till honom. Förhoppningsvis hör han av sig tillbaka snart. Jag pratade lite med en annan värderare och det verkar som om vi ialla fall ska kunna få en högre värdering på tomten och kanske även huset fast det inte är färdigmålat och sånt. Alla lister är iaf på plats =) Sen kanske man kan värdera om det igen när man gjort mer med tomten.
Banken är med oss så nu räknas det i deras stuga så att vi får något att gå vidare på. Skönt! (Vet inte riktigt hur många gånger jag skrivit det här och det inte blivit något av det...)
(För att berätta något lustigt... Framför mig på tåget sitter det en man och löser sodokukryss, inget konstigt i det. Om man bortser från att han klippt ut dem ur en tidning och sedan klistrat in dem i ett vanligt blankt kollegieblock)
Ringde även min mor idag, lyssna nu noga! Det är aldrig ok att ha dalahästar hängandes i öronen, inte ens om en är blå och den andra är röd! Jag satt på tunnelbanan och trodde att skrattet skulle bubbla ur öronen till sist, ringde direkt till någon jag visste skulle uppskatta synen. (Nej, jag är inte alltid elak, bara en smula kritisk till hur en del klär sig. Jag är inte modevärldens svar på itnissa heller men jag har åtminstone inga dalahästar i öronen)

Nej vi kanske skulle tillbaka till huset nu då? Jag har som vanligt en hel del som jag vill göra, nu i helgen ska jag försöka lura med yster till IKEA. Jag vill ha lite bebissaker hemma nu när det inte är så långt kvar tills jag får bli moster igen. Sen är det ju inte bara yster som ska ha barn nu, även M och S ska ha i samma krokar som yster. Tänkte även räkna lite på hur mycket det skulle kosta att köpa in lite nya hyllor till sovrum2 och kontoret så att vi kan bli av med en eller två kartonger till.

Byggmässigt har vi faktiskt börjat planerna för vad som ska prioriteras nu när det blir varmare ute. Det första som sker är antagligen att det extra ytrymmet vi reglade för på vinden kommer att få golv. Vi måste bli av med en del av det som står och skräpar i barnrummet. Efter det blir det altan, vi har insett att vi nog inte kommer att ha råd att ta ut en grävare nu direkt, det får vi se lite grann sen när deklarationer och annat är klart. Det här blir ju första året vi äger något så ingen av oss vet hur det funkar skattemässigt. Jag hoppas på att det kan bli en peng tillbaka till plånboken och då kanske det kan bli aktuellt att gräva ut en plats för garaget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dalahästar är ju helrätt just nu ;)

http://husmusen.blogg.se/1203880863_formex_nsta_trendtema.html

Trollisbo sa...

Hehe

Nja kanske inte som örhängen =)