lördag 16 februari 2008

Vista Premiär

Premiär för blogg på Vista OS. Fast det är ju inte min dator, den har jag bara till låns idag. Ska fixa till lite så att det fungerar med trådlöst nätverk och lite annat.

Idag har det varit en alldeles underbar dag, solen har skinit på oss, det har varit kallt och vi har varit ute hela dagen. Vi har varit och åkt skidskor igen nu. Det blåste lite men det gjorde inget eftersom vi var ute och fick en massa frisk luft och framför allt fick vi sol på oss. Lilla V är numera en klippa på det här med skridskor han tutar fram på egen hand och leker. Idag vann han minnsan när de stod och gjorde straffskott. Yeah! hör man från honom, Jag vann!

Imorgon ska vi bygga upp hatthyllan ute i tvättstugan, det börjar bli dags att få till något därute. Jag har varit emot hela iden på en hatthylla tidigare, det går precis lika bra att hänga av sig sina ytterkläder inne i klädkammaren och det bästa är sen att jag slipper se dem hänga framme. Men det händer ju att det kommer gäster så det kan vara snällt mot dem att se till så att de har någonstans att hänga av sig sina ytterkläder.

Jag har tänkt mig en enkel hylla bestående av två svarta järnbeslag och en måttsågad träsiva i bok. Under den har jag funderingar på om det ska vara en stång för galgar eller om det räcker med krokar för att hänga jackan på. Jag har inbitna fördomar mot att hänga jackor permanent på annat än galgar eftersom kragar och annat på jackan formas om, om de får hänga för länge. En annan sak som är minus med hatthyllor är att jag är expert på att samla ordentligt med skräp på dem. Vet inte vart allt kommer ifrån men efter en vecka går det knappt att se hyllan för allt skräp på den. Nåja jag kanske kan skärpa mig där, alternativt frå jag se till att det inte går att lägga upp vad som helst på den. Kanske ska investera i täckta korgar att ställa upp??

Idag forsätter den hemska melodifestivalen, men jag blir nog tvungen att se den ändå. Min svåger är en inbiten fantast!

Kram på er!

Tillägg:

Spindelmannen, aka lilla V, springer förbi och "skrämmer" mig. Nu gastar han om att det är Dinosaurier dags, sambon bara suckar och sätter sig snällt framför TV´n.

Inga kommentarer: