fredag 1 februari 2008

En bra dag!

Idag har det varit en riktigt bra dag, produktiv till tusen.
Jag och pappsen var iväg till mataffären och handlade på oss inför nästa vecka. Rätt skönt att bli skjutsad tilll affären och därifrån(naja jag körde men fick ju lyxglida i en snygg bil). Innan vi åkte iväg hann jag med att städa av husets dammiga vrår och även tvätta lite. Se så bra det kan gå när man är lite nervös. Dagen var ju egentligen en lång väntan till det var dags för samtal med banken.

Samtalet med banken gick som en dans, som vanligt var vår banknisse mycket bra. Hon har svar på alla våra frågor och även en del annat... Undrar om vi någonsin kommer att klara oss utan henne. Jag frågade snällt om vi fick ha kvar henne som bankkontakt istället för stolpskottet här nere. Har ju iof inte träffat honom men i telefon blev han snabbt kategoriserad som stolpskott! =)
I alla fall har vi idag pratat räntor och olika upplägg, ska bli mycket skoj att se vad det kan bli av det. Fick även några förmaningens ord om vår försäkringssituation, vi har fram till idag inte haft någon som helst villaförsäkring utan bara lösöre inuti huset. Nu har vi en som verkar mycket bra. Ser även ut som om vi måste ta tag i vem som ärver vem nu, det är inget som vi tidigare talat om men man ska tydligen vara beredd på allt nu. Klokt iof man kan aldrig veta vad som ska hända. Vi får ta oss en funderare där och se vad vi kommer fram till.

Syster yster verkar även ha haft en aha upplevelse eftersom hon nu inte är ett dugg arg på mig eller tja vem vet. Det var ju egentligen jag som ska ha varit arg på henne, fast det var jag ju aldrig. Det var bara mitt barnsliga sätt att ge igen. Fy på mig ;-)

Lilla V kommer hit imorgon så ska vi baka för allt vad tygen håller.

Inga kommentarer: