torsdag 31 januari 2008

Funderingar

Och på uselt humör...
Kommer nån ihåg när jag sist skrev om syster yster, jo jag var syrak på henne då också. Idag av samma anledning som då. Den som känner oss båda skrattar nog faktiskt ganska gott nu, för så här är det... Vi både skrattar och skriker ganska ofta. Linda B har nog rätt roligt när hon läser det här. Fast egentligen är jag nog inte så arg så mycket som jag på ett relativt barnsligt sätt ger igen. (En vacker dag när jag vågar ska jag berätta vad det handlar om)

Nästa sak som ramlar på en är lån, i säkert en vecka har jag och vår banknisse försökt få ihop ett telefonmöte om räntor och placeringar. Tyvärr har jag missat varenda en, först ett möte sen blev jag sjuk. (Vattnade trottoaren utanför kemiinstutionen vid Centralen. Så det var bara för sambon att sätta sig i bilen och hämta upp mig) Så nu gäller det att hålla sig ajour med hur räntorna ser ut hos alla, samtidigt som vi funderar på hur det smartaste upplägget ser ut. Tips någon? Imorgon ska vi göra ett nytt försök att hitta det bästa sättet för oss och våra lån.

Nästa del som faktiskt också handlar lite om banken är att det blev lite fel i vår bankkredit som jag skrivit om tidigare. Idag ringde vår säljares fru för att tala om att de skulle sätta in pengar åt oss. Trevligt tänker de flesta men tänk då på att det var över 3000 kronor för lite som hon tänkte sätta in. Jag pratade med henne och försökte berätta att banken har underlag som visar på mer pengar men hon säger att P på myresjöhus har räknat ut det så här. Undrar helt plötsligt varför vi fått en summa för kakel som sen blivit mindre, vilket då betyder att vi ska betala kaklet eller delar av det fler gånger? Detta skall naturligtvis stötas och blötas med banken som har de rätta underlagen. Iof jag har alla papper också, dvs. den avi på utbetalningen från banken till vårt konto.

Tips! Vill man på ett smidigt sätt ta reda på räntorna för dagen, bli medlem på comboloan.se!

Varför kan det inte bara ta slut? Jag vill leva på livet som vi kämpat för nu. Jag vill ha mina nya köksluckor och jag vill börja se framåt mot låneavbetalningar och annat. Jag vill planera! Jag är bra på att planera men sen blir det inte alltid så, men just nu behöver jag drömma lite om det.

Imorgon ska jag bättra på den dammiga ytan här hemma med en blöt trasa och sen ska jag fixa lite med annat. Förhoppningsvis på lördag ska jag och sambon baka kakor och bullar. Sugen på fika så kika förbi sådär på eftermiddagen så ska det finnas nybakta bullar och kakor(är mycket sugen på schackrutor).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, räntor och lån är inte det lättaste. Vi valde att låsa hela bottenlånet på 3 år, för att få stabilitet. Sen kommer vi troligen ha rörlig ränta, det har ju varit billigast i längden. Vi har förhandlat fram 90 % bottenlån.

Fika säger du??! Ja kanske det!!

Trollisbo sa...

Tackar för uppmuntran!
Fika javisst, Victor säger välkommen till E.