söndag 13 januari 2008

Tyvärr blev det ju en jobbarhelg...

Just som det inte skulle bli...
I lördagskväll strax efter att maten är intagen och kortleken kommit fram, då ringer den j-la larmdatorn! Jag ska inte gå in på detaljer för det är nog ändå ingen som förstår, men lite kort så ska man koda och avkoda ljudet från sthlm till destinationsort. Det kan man göra på flera sätt men just det primära sättet är via en MusicTaxi. En sån talade om för mig att den inte hade något ljud in i sig och inte heller att den då skickade ut något ljud. Efter att jag startat om det lilla kontrollprogrammet och kikat så att inte något gått fel via ljudkällan så konstaterade jag att nå, spela vidare ni för jag åker till sthlm. Snälla M följde med som sällskap, hemma igen var vi vid halv tolv på kvällen... Inte hittade jag felet heller utan blev tvungen att byta ut hela enheten, stod på vinglig mjölkback och rotade bland kablarna = (
Nåja det funkade och jag fick åka hem igen... men lugnt har det då inte varit i helgen.

Vi hade stora planer för vad som skulle ske i byggväg i huset men eftersom jouren inte skött sig så har mitt humör inte varit på topp. Vi tar tag i det igen så snart vi kan. Hoppas sambon kan göra det på fredag när jag ändå ska ut med fia med knuff.

Julen fick även respass den här helgen, det var så skönt att äntligen få ändan ur vagnen och plocka undan juliga saker. Vad mycket plats det blev över i vardagsrummet nu igen när granen är borta!
Nej nu ringer den förbaskade larmdatorn igen så det är bara att ge upp och logga in på jobbet, håll tummarna för att det inte blir en tur till sthlm igen.

Sov gott
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch vad jobbigt. Hoppas att du slapp åka igen.