fredag 25 januari 2008

Något som kan glädja alla

Nu är jag på plats, eller för en stund sen. Det var lunch först!

Efter att jag skrivit klart den första raden här ovan, publicerade jag inläggt och sen gick jag iväg för att göra annat. Sen blev mitt rum klart och jag tog mina väskor upp till rummet. På väg dit kommer jag på att jag saknar en väska... Dvs. den väska som innehåller "alla" kläder som jag skulle ha ikväll och imorgon kväll! Det är ca 25 mil till Tällberg från E.a. Och det enda jag har är en vit tisha och en brun stickad tröja...
In i bilen och iväg mot Leksand, i Leksand finns det två affärer. Ingen av dem skulle ens min mormor ha handlat i. Hur ser folk ut här uppe egentligen?
Snilleblixten blir att åka till Rättvik på andra sidan om Siljan. Väl där har de faktiskt tre affärer. Jag går in i den första och säger: "Jag behöver en skjorta!" Sen väntar jag på att de ska hitta något i sina mystiska affärer. Hittade som tur var en vit skjorta med lite detaljer på men den är alldeles för stor. Fast antingen den eller den tisha jag har på mig nu! Skjorta blir det.

Måste sen rekommendera Tällberg för alla som inte varit här, det är fantastiskt! Vilken utsikt man har, alla ändar av Siljan är synliga från mitt Hotellfönster.

PS. Möttes av en jättefin bukett med blommor på mitt rum(eller mitt, jag delar med K), på kortet står en hälsning från min VD. Känns lite bra måste jag säga, usch ny skryter jag om mig själv, men så har jag lagt ner mycket tid på jobbet på sistone. Nu måste jag bara komma ihåg att tacka honom.

Ha nu en trevlig helg!

Inga kommentarer: