onsdag 9 maj 2007

Hantverkare igen

I Fredags sa ju elektikern att jo vi kommer på Måndag för att göra klart resten. Glada i hågen stolpade vi ut till huset på kvällen på måndagen.
Vad möts vi av? Jo exakt samma sak som vi lämnade på söndagkväll. Ingen hade varit ute och jobbat. Tisdagskvällen kommer och jag säger till sambon att jag stannar hemma och tvättar. Han åker ut och vad möts han av? Jo exakt samma som på måndagskvällen... Ingen hade varit där ute och jobbat igen. Till saken hör att vi inte kan fortsätta innan elektrikern är klar. Vi lämnade meddelande på elektrikerns mobilsvar och nu under morgonen behagade han att svara. Jo, förklarade han att vi hann inte göra klart för det var så många andra som också skulle ha sitt klart! Men varför säger du inte det då människa? Då behöver vi ju inte undra vad som händer? Ibland kan man undra varför en del gör som de gör, frågan är självklar. Hur tänkte du då? Ikväll har han lovat att allt ska bli klart! Vi får väl se...

Själv har jag inte hunnit jobba så mycket på huset, det är ju jour på jobbet och den lilla mobilen gör inget annat än larmar på mig. Dygnet runt är det något som är fel. Jag har kanske hunnit sova 13 timmar på 3 dygn.

Nåväl man ska inte gnälla. Extra pengar in plånboken är alltid ok.
Sambon började med innerdörrarna igår när han var ute på egen hand, eftersom han inte kunde fortsätta isolera. Det som verkar vara lite lurigt är att man måste anpassa efter hur högt golvet kommer att bli, eller? Det är nått som jag måste googla på under dagen. J hade en massa tankar och ideér som jag inte förstod något av. Nä nu ringer larmdatorn igen.

...

1 kommentar:

Robban sa...

Nämmen vad roligt att se att det är fler som har bott i Stockholm men ändå väljer att bygga 'hemma'. Vi såg att ni länkade till vår blogg också, det tackar vi speciellt för. Hör av er.
/Robert och Maria www.husihelvete.se