torsdag 24 maj 2007

chaufförer och arga grannar

Vi börjar med den arga grannen...
Gissa vem? Nja man kanske inte behöver gissa.
Igår kom jag ut till huset strax efter lunch, då hade leveransen från Dahl redan kommit. Chauffören ifråga pratade med mig vid kvart i tolv och då skulle han komma vid ca halv två, han var lite tidig... I och för sig gör inte det så mycket att han var där innan jag kom ut, han ställde av godset och åkte igen. Dock var det ju så att han av misstag tog med sig arga grannens staket en bit ut på vägen. När jag körde upp vår bil låg hans redan svårt sargade staket på sida med en del uppstickande spröt. Jag och lilla V hann knappt ut ur bilen innan arga grannen kom trampandes på sin lilla grusgång och ställde sig och gapade på mig. Syster var också där. Jag svarade till honom att jo jag såg att staketet låg där nere och att jag kunde ordna det, viktigt att påpeka är ju att det är inte mitt fel att staketet är sönder, det är chaufförens. Men jag sa att vi skulle fixa det varpå han börjar gasta om att vi ska ge "f-n" i att springa på hans tomt... Och sen i nästa andetag fråga om när resten av hans gamla staket ska lagas, samt hota med att i lagboken är det jag som är skyldig att laga det. Redan då staketet gick sönder tog vår grävare kontakt med arga grannen och meddelade att det var trasigt och att till våren skulle detta lagas, jag tog kontakt med grävaren igår för att få en mer specifik tid på när han tänkt laga det. Det går ju ändå på grävarens egen försäkring. Så nästa vecka har grävaren "återigen" lovat att nu ska det fixas. Har inte meddelat detta till arga grannen men det kan vara bra att ha ett ess att dra upp ur ärmen nästa gång han börjar gapa.
Vi pratade igår hemma om att kanske bjuda över arga grannen på kaffe eller nått, han kanske känner att vi inte välkomnat honom till hans grannskap... Fast jag tror nog inte att det kommer att bli av. Alls...

I övrigt så fortsatte vi med att sätta innertaket. Det var dags för den sneda väggen i badrummet. Lite lurigt blev det... man blir ju tvungen att tänka tvärtom när man ritar på framsidan av takskivan. Bra blev det.
Beskrivning och bilder kommer senare.

Ha det gott nu

2 kommentarer:

Linda sa...

Vem vet en panna kaffe och en liten kaka (eller tårta) kan blidka den mest ilskna lilla gubbe =) Om du dessutom kryddar med några droppar grädde i kaffet så ska du nog se att han spinner som en liten kisse sedan.

Trollisbo sa...

Alternativt en eller ett par droppar laxermedel så kan jag se honom ränna ut och in på muggen