onsdag 26 september 2007

Internet

VI HAR INTERNET!
Gud vad det är skönt! Idag strax efter mitt inlägg om den föredetta statliga myndigheten ringde de. Det var samma tjej som jag pratade med igår och hon bekräftade att det som de beskrivit som fel var det som var felet. Något långsökt förklaring men dock en förklaring. Vidare så hade hon tänkt ut en finfin kompensation... Två månader gratis =) Kan lugnt säga att jag inte godtog det utan hänvisade till att de åsamkat oss skada och att vi ville ha mer kompensation. Vårt ärende är nu hos Telias reklamationsavdelning, får se vad de kan vara till för nytta.
Hemma idag så har vi så klart kopplat in oss på Internet och sett till så vårt trådlösa internet fungerar som det ska. Det blev en macadress styrning istället för kryptering. Det verkar fungera för jag tog en dator i taget och man blev utslängd om man inte hade rätt mac. =) Krypteringen gör nätet något långsammare men är säkrare.
Känns skönt att sitta bakom en brandvägg igen. Samt att vi kunde betala räkningarna hemifrån den här månaden =)
Dock är det den lilla biten med TV kvar, om vi loggar in på Telias mina sidor har vi ett aktivt TV abb men hos kundtjänst är det inte aktiverat alls! Konstigt va, så nu börjar nästa strid. Sambon ringde till dem och frågade om vårt abb men de kunde inte hjälpa oss nu ikväll, han bad om att få bli uppringd när de kunde hjälpa honom men det kunde de inte! Han envisades och frågade om han skulle vara tvungen att sitta i telefonkö med sin mobil, och ja det skulle han, sen la hon på kundtjänst på luren. Gissa om detta också ska stötas och blötas på reklamationsavdelningen.

I övrigt så har jag nog en förkylning på gång, det killar i halsen och näsan är lite täppt men jag ska stå ut två dagar till sen är det äntligen helg igen. På lördag åker syster med familj på semester, gud vad det hade varit skönt att få åka. Men vem har råd? Inte vi iaf. Sen är det mammas tur att fylla år på söndag så vi ska träffas lite snabbt här innan syster åker och säga grattis sen ska jag och sambon över till mor och far på lördag kväll.

Nej nu är det nanna dags
Kram

Inga kommentarer: