fredag 28 september 2007

Röd text idag

Eftersom jag är hemma och är sjuk är det ingen som ser om jag bär en röd tröja eller ej. Därav röd text.

Hemma har vi börjat sätta upp beslag och annat i badrummen, det ska bli skönt att ha något att hänga handduken på. Sambon hade införskafftat pluggar som är till gipsväggar men de gick inte att använda på kakel... De ser ut som en grov borrskruv, ska ta en bild och visa. Men det hela går ut på att man skruvar in den i gipsväggen och att den blir grövre ju mer man skruvar gör att den fäster och sprider tyngden av det som skruven skall hålla.
Till kakelväggen är det nog bäst med en mollyskruv, det är en skruv med plugg som expanderar som ett paraply när man skruvar in skruven och på så vis sprider tyngden som den andra pluggen gör.

Eftersom vi inte hade sådana mollysar hemma fick det bli lampor i sovrummet istället, så nu har vi sovrumslampor att lysa upp med =) Våra gamla lampor passade alldeles utmärkt och förstärkte känskan av ett romantiskt sovrum. Bilder kommer.

Även nyckelskåpet hamnade på plats så det är mycket skönt att kunna göra av nycklarna någonstans. Idag blir det så beslag i badrummen, vi har köpt Millers Bondserie som är mycket fin. Den är i blankt stål. Bilder kommer!

Hur många gånger har jag nu sagt det...? Men jag lovar det ska komma bilder.

Teliaföljetongen då?
Vi väntar på samtal från reklamationsavdelningen på Telia och sen väntar vi fortfarande på TV. Supporten misstänker programkortet eller boxen och har nu skickat ett nytt kort! Det de inte kan enas om är om tjänsten är påslagen eller inte. Mina sidor hos Telia säger ja och kundtjänst nej... Får se hur den här soppan reder sig...

Hörs!

4 kommentarer:

Linda sa...

Jag har mollysar!!!

Jag måste säga att det känns lite annorlunda att läsa romantik i en text som du har skrivit men det är klart att en liten romantiker finns det nog i oss alla... vissa mer än anndra =)

Kram på dig!

Trollisbo sa...

Linda:

Man gör allt för att dölja sina olater =)

Kram

Fröken Isakson sa...

Hoppas att du mår bättre idag =). Om inte krya på dig!

Trollisbo sa...

frk. I

Tack du, det är bättre idag!