torsdag 4 oktober 2007

Sanslösa saker!

Igår, Onsdag.
Sätter mig på tåget för att åka hem, i Strängnäs tar det stopp! För i Strängnäs har någon/några valt att släpa in en massa bråte i tunneln för att sedan tända eld på det! Det blev buss hem istället. Tåget gick 16.50 från centralen jag steg in innanför dörren hemma när klockan var kvart i 8.
Tidigt imorse gick jag upp för att se efter om trafiken kommit igång igen och jo det har den. Sitter på tåget kvart i sju på morgonen när de ropar att tåget träffat en älg i Härad men vi ska snart få åka. Vi åker men inte till Stockholm... Vi tar omvägen över Flen istället, väl i Flen väljer tåget att gå sönder. Vi får då ta tåget som passerar Flen mot Stockholm men som kommer från Karlstad, det var inte bara vi från Eskilstuna på det tåget!
Tänk om alla pengar som lämnas till resenärere som är försenade istället användes till fler tåg och fler avgångar som faktiskt befolkas med personal från SJ. Men det vore ju iof i en perfekt värld...

I huset har vi nu samtliga hängrännor på plats, dvs när det regnar rinner det ner i rören och ut från huset. Inget av det stänker upp på mina fönster igen =) Nu ska det då tvättas fönster istället! För i helgen ska jag med mor och titta på nya gardiner. Sambon ska iväg hela lördagen och leka med sina jobbarkompisar så jag har en dag att göra roliga saker på.
På Söndag fyller lilla L 2 år så vi ska åka hem till honom och säga grattis.

Nu till en annan fundering.
Eftersom det nu har lugnat ner sig med byggande igen så har jag haft tid att ordentligt städa av badrummen. De är ju så fräscha så när som på de vita plastbrickorna men det har Peter vår kontakt på Myresjöhus lovat att han ska fixa! Apropå det borde jag nog ringa honom.
När jag nu ägnade mig åt att städa av så hittade jag en platta i det lilla badrummet som var helt spräckt! Och det är inte vi som har haft sönder den för det är fogmassa i sprickorna. Hur tänker människan som har betalt för att sätta kaklet då? Varför sätter man upp en trasig platta? Det är så enkelt att bara lyfta luren och be om en ny platta eller alternativt lätta på baken och skaffa en själv! Iof skulle det då krävas egen tankeverksamhet och då ska de väl ha betalt för det också!

Nej nu fick jag inspiration, jag ska ringa vår kille och ta upp det!

Kram

Förresten när jag ändå är i tagen ska jag nog ringa till Telia också. Väntar fortfarande på programkortet!

6 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Usch, att det alltid är massa grejer som måste strula :(. Hrmf.....

Trollisbo sa...

frk. Isaksson

Jo det är det alltid, tåget kan man iaf skratta åt lite senare när man har hämtat sig.
Hantverkare kan man säkert skratta åt sen också om nått år eller så =)

Hur går det med ert Internet? Funderat på att skaffa mobilt bredband istället?

Fröken Isakson sa...

Nu är vi "up and running" känns otroligt härligt efter nästan 2 månader utan =). Telefon har vi också nu (kör IP). Underbart!

Trollisbo sa...

Strålande!

Gud så skönt att kunna dona med Internet hemifrån!

Harri Klingsten sa...

Åkte också tåg till Stockholm den dagen, samma väg över Flen men jag behövde i alla fall inte byta tåg man får vad glad för det lilla. Jag skulle passa ett plan till Portugal men hade flera timmars marginal, jag vet ju hur det kan gå när man skall åka tåg :-) Nu tog resan "bara" dryga två timmar.

Trollisbo sa...

Harri:

Skönt, just den dagen avskydde jag SJ. Annars är allt bra?