onsdag 17 oktober 2007

svacka

Nåja...
Idag kan man säga att det faktiskt är sängpremiär... Tja iallafall för att sitta i sängen och blogga. Just nu har vi riktigt mycket att göra på jobbet och jag hade börjat bygga upp min ångets för fredags jourstart. Fast nu blev det ju så att jag istället gick på jouren idag. C på jobbet var tvungen att vabba.
I huset är det lugnt just nu, som jag sa tidigare så har kakelnissarna varit här och gjort sitt. Frågan som återstår är:
Kan man som hantverkare bara strunta i att ta reda på efter sig självt. '
Scenario:
Du kommer hem till något som du får börja med att hoppa över för att komma in... Det är det som återstår av de kakelplattor som bytts ut från badrummen. Ligger de i en påse? NEJ! Det man funderar lite över då är att man vet att skräpet kom ut på något sätt, går det då inte att åtminstone lägga det i en påse innan man kastar ut det genom dörren? Tydligen inte.
Inne kunde tillochmed en blind kunnat se vart de varit och vad de gjort. Fin Fint lager med grus/sand över hela huset kändes det som... I varje vattenhål fanns samma sand och det fanns stänk upp långt på väggen efter deras svampar eller vad det nu kan vara.
I rena ilskan städades det av hemma och jag ringde till min mor och fick gnälla av mig en hel del, tackar för det.
Fortfarande känner jag att jag inte har lugnat ner mig tillräckligt för att ringa till kakelnissens chef, det ska jag kanske göra imorgon.

Sov så gott på er så hörs vi imorgon så ska jag berätta om humöret har dämpats tillräckligt för ett samtal.

Inga kommentarer: