måndag 15 oktober 2007

Tågpremiär

Nu har jag hakat på en trend igen. Vi har införskaffat ett mobilt bredband. Väldans vad det är smidigt, nu kan jag sitta i princip vart jag vill och surfa =) Me Likes...

I helgen blev det faktiskt en hel del gjort om man bortser från lördagen. Jag hamnade med en vapendragare på en öl i fredagskväll. Som vanligt skulle det inte bli så sent men ack, det blev sista tåget hem. Sambon var inte förvånad alls, han är nog van. Skakis och bakis blev det inget gjort hemma den dagen.

I söndags däremot blev det en hel del utejobb gjort. Vi ska vara klara med hela huset tills den 25 oktober då det är slutbesiktning. Väldigt skönt ska det bli och det tycker nog banken också.
Det som är kvar ute att göra är:
-takfotsbrädor
-plåtar under dörrar

Och av takfotsbrädorna är det inte mycket kvar, vi hann nästan klart med båda långsidorna innan mörkret tog oss. Förhoppningen är att det ska vara klart tills nu i helgen så att vi kan göra långsidorna då. Det enda man ska tänka på när man sätter takfotsbrädorna är att man mäter djupet under takfoten så att man kan anpassa brädornas täthet så att det blir snyggt till slut. Inte en bild blev taget på detta då vi bara var två som jobbade.

Sov vidare nu för det är tidigt på morgonen... Väldigt tidigt, jag premiäråkte buss idag och hua vad det blev tidigt upp ur sängen. Fast då var jag ju i bra tid till tåget =)

Kram

Inga kommentarer: