fredag 14 september 2007

Router

Telia skickade en trådlös router till oss igår... Vi har inte beställt någon sådan, kan man byta ut den mot fungerande Internet? Sambon undrade även om när jag ändå åkte ner till Konsum för att hämta pakete kunde köpa ett problemfritt liv åt honom. Undrar vilken hylla det finns på? Någon som vet?

Telia och hur de hanterar kunder är under all kritik, nu igår fick de för sig att vi flyttat vårt bredband. Vi hade bredbandsbolaget fiber i lägenheten... Urk vad det är tråkigt. Man känner sig lite utanför när man inte har tv, texttv eller Internet hemma. Tillbaka till 40 talet med enbart radio och telefon. Ett försök att förklara för Telia om min situation där Internet krävs för mitt arbete så nej det gick inte heller in. Föreslog att de kunde bjuda på en veckas mobilt bredband som kompensation men nej man kan inte kompensera i förtid!

En snäll arbetskamrat tog min jour över helgen så hoppas jag att det ordnar sig nu. Tack T!

Ha det nu gott! Ska försöka skriva mer sen men just nu är jag bara frustrerad så det blir inget bra här.

1 kommentar:

Fröken Isakson sa...

Usch usch usch sååååå trist. Just internet tycker jag är det som är surast att vara utan.