fredag 6 juli 2007

Köriga dagar

Är anledningen till att jag har varit lite tyst.
Sambon som suttit fast i trafiken (Power meet i västerås), och jag som varit fast sent på jobbet.

Igår kom så äntligen våra kökskivor, de var i Ek denna gång! Fantastiskt snygga och välemballerade stod de lutade mot husväggen igår kväll när jag kom hem. Oops nu skrev jag hem, men det är så det börjar kännas =) Ekfärgen är något mörkare än den på golvet men det blir nog väldigt bra! Snyggt att blanda olika nyanser av samma träslag.

Sambon svänger förbi en väldigt trevlig butik i Västerås med namnet Hemmaplan (Badrum Hemma). Där jobbar en snäll man med namn, M. Också han har byggt hus nu under året och har hunnit så långt att han satt sitt kakel vid diskbänken. Vad han gjort är att bryta isär ark med kakel (kaklet har olika längd och färg på dessa ark) för att sedan sätta färgerna i rader istället för att blanda i höjdled. Ska skaka fram bilder på detta, men de befinner sig i en kamera ca 20 mil från mig just nu =)

Ikväll blir det golv för hela slanten! Vi har gett oss på att få allrum plus ett rum till färdigt ikväll. Nu ska jag ta mig i kragen och höra av mig till kakelnissen.
Har jag sagt detta förut? Ska bli så underbart när allt detta är klart och man kan börja leva och sluta oroa sig för vad som händer och om allt blir klart i tid. Och det kommer f-n inte att bli klart i tid känner jag.

Ha det nu gott! Alla ni som går på semester idag också, själv ska jag jobba två veckor till.

Inga kommentarer: