måndag 25 juni 2007

Slipning klar för min del

Äntligen!
Nu är min del av slipningen klar... Sambon däremot får jobba vidare på de sista 8 kvm tak! Anledningen till att jag inte hjälper till är att jag har huspermisson för att försöka få lite ordning på vårt nuvarande hem igen. Vet inte vem det är som använder alla kläder... Det kan ju inte vara jag för jag använder ju bara blåstället =)

Vi hade tur med vädret, till skillnad från alla andra =) Det var inga problem att stå inne och slipa nu när det bara öste ner utanför fönstret. På bilden syns pelaren som avslutar den halva väggen.
Vi klädde stolpens hörn med metallskenor för att förhindra att gipset går sönder längst ut i hörnen. Det är annars lätt att de gör det när man slår i med dammsugaren eller barnen springer in, etc.
Det var inte det lättaste att spackla dessa men som tur är finns det finfina slippapper =) Vi har använt oss av grovlek 80 och 200 på slippapprena.
Vi har använt pappersremsa i alla skarvar mellan gipsskivor ytter- och innerväggar. Dock tog rullen slut när vi skulle sätta de tre sista skarvarna... Typiskt. Fast det gick bra det med, just de skarvarna behövde man knappt slipa alls.

I övrigt så är det snart dags att mailbomba VA enheten i Eskilstuna. Vi har fortfarande inte något vatten, om de nu inte är ute och gör det idag. Men det är väl inte troligt.
Jag har även passat på att fråga mig runt på det uppbyggliga forumet ByggaHus.se
Har man frågor är det underbart vad det finns kunskap på det där stället! Jag hade en del funderingar kring fukt i plattan men nu har jag fått svar. Och svaret passar mig =) Man kan tolka det som om det inte finns mer än tillåten mängd fukt kvar i betongen.

Då var det dags att jobba vidare igen då =) Ha det gott i dagens sommarvärme

Inga kommentarer: