måndag 11 juni 2007

Tvetydigt om att vara tillbaka på jobbet

Idag är första dagen tillbaka på jobbet efter två veckors arbetsläger på Timmervägen.
Sista dagarna nu i helgen blev det inte mycket gjort på huset, det är sjukt varmt därinne. Skulle uppskatta värmen till strax under 40 grader, jo jag kanske tar i lite men det var definitivt så det kändes. Jag spacklade alla småpluppar inne på kontoret och så har jag gjort klart två av skarvarna. Sambon jobbade på med att gipsa pelaren till väggen i köket, den hade vi glömt av mitt i röran.
Själv var jag även på ett uselt humör hela helgen, tror att kombinationen apvärme och slut på semestern med sömnbrist var några av faktorerna i den ekvationen...
Är fortfarande inte på topp men det börjar bli något bättre, vill inget hellre än att åka hem till min sköna säng (förhoppningsvis lite svala säng).
De ringde från DHL nu idag och meddelade att de hade en leverans från Bosch/Siemens till oss. Lite småirriterad är jag, anledningen till att de ringer idag är att i fredags när alla köksatteraljer och tvättmaskin levererades, kom allt UTOM mickron. Varför? Är det inte smart att skicka allt på en gång? Nej nu vill de att nån ska vara hemma mellan 13-15 en dag för att de ska leverera en micro! Jag sa att du kan låta den stå kvar på terminalen så hämtar vi den där. Sambon jobbar ju på DHL terminalen.
Något helt annat...
I söndags gjorde vi även en fuktmätning på huset, tyvärr visar det sig att vi har något för mycket fukt kvar i plattan för att vi ska kunna börja lägga golv och ringa in kakelsättaren. Diskussioner pågår om hurvida vi ska köra med eller utan avfuktaren. Jag har inte riktigt varit i stånd att ta tag i det ännu. Måste plasta in huset om vi ska köra med avfuktaren.
Nåja vi får se vad det blir av det.

Kram

Inga kommentarer: