tisdag 19 juni 2007

Snabb uppdatering

Igår var en mycket produktiv dag. Eller var den det?

Började direkt på morgonen med att jaga diverse människor som ska vara med och färdigställa huset, småsaker som kakel, el och vvs.
Vi börjar med rörmokaren som lägligt har semester när det är dags för oss att vi vill h allt klart. Sen har vi elektrikern som har körigt naturligtvis under v.32 när vi vill flytta och rörmokaren kan göra sitt. (Ska prata med honom igen idag så får vi se) Efter honom pratade jag med kakelnissen, inga problem hörde jag där. Jag hör av mig tillbaka till dig... Väntar fortfarande idag =(
Nästa anhalt på ringlistan var myresjöhus, frågan: Vart i hela h-vetet har mitt vatten tagit vägen??? Nja jag vet inte fick jag till svar, men se till att ta reda på det då! Väntar även här på att de ska höra av sig tillbaka.
Sista personen på min lista för dagen var isoleringskillen. Jag beställde isolering till v.23, den har fortfarande inte kommit kan jag säga. Min kontakt var naturligtvis på semester... Fick tag i hans kollega och undrade då lite lätt om vad som händer. Svaret: Du men det står att du redan har fått din isolering! Konstigt, jag var på vinden igår kväll och jag såg inte till någon som helst isolering däruppe! Oj då var det han i andra änden hade att säga... Intelligent? Nej! Visade sig sen att någon gjort fel!!! Nähä har någon gjort fel. Se till att få hit min isolering var det enda jag hade att säga, jag ska ha den igår. Mannen i andra änden bedyrade att jo men du får den så snart det går, inte alls sa jag. Jag ska ha den nu! Lovad att den ska komma som senast v.26. Mmmm vi får väl se...

På kvällen ute i huset så började det stora racet med slipning av allt som vi spacklat. Som tur är är det inte så mycket att slipa i taket och ett sätt att se det på är att ju fler rum som vi spacklat desto mindre blir det att slipa... Skulle vi börja om nu skulle vi nog inte behöva slipa alls =)

Pratade med mor min idag, hon har en snäll kontakt på sitt arbete som jobbar som målare. Mor skulle således kolla upp vad denne man kan tänka sig att ta för att måla vårt tak. Skulle vara så skönt att slippa just den detaljen =)
Är det nån som vet nått om fuktmätningar? Skrik till isånt fall.

Inga kommentarer: