måndag 18 juni 2007

snörvel

Det var ett tag sen sist.

I förra veckan blev det som bekant inte så mycket gjort där ute i huset. Jag var på riktigt usel humör och vädrets värme bidrog inte. Så till helgen hade jag planer, jag skulle minsann ta fart och se till så att allt blev klart. Jorå, det är bra med planer...
På lördagsmorgonen vaknade jag med en mycket torr hals, beroende på att näsan inte var andningsbar längre. En rejäl förkylning på ingående. Jag släpade mig ut till huset och väl där dröp svetten om mig och jag ville inget annat än åka hem igen. Fast man får ju inte ge sig, det är bara att bita ihop och köra vidare. Dagen till ära hade svärfar och farfar bestämt sig för att titta ner och hjälpa till, all hjälp är välkommen. Även systers sambo bestämde sig för att hjälpa till. Vi hann nästan klart på lördagen, jag frös och resten svettades. Sen igår, söndag så var det dags att stanna hemma i sängen... Jag gick upp vid kvart i fem när sambon kom hem med lite mat. kort och gott det blev inget gjort för min del nu igen...
Jaha då, då kan man inte gnälla längre, det är dags att jobba igen.

Ha det gott

Ohh jag måste ringa till gudfader och alla människor idag.

Inga kommentarer: