tisdag 21 augusti 2007

Folk!

Igår var det folk överallt, utom där de skulle vara!
Jag kikade förbi på IKEA i Kungens Kurva innan jag åkte hem igår, det var dags att inhandla trådbackar till garderoberna. Ingen fara Linda jag ska åka tillbaka snarast! Fast det blir inte till sthlm, gudars vad det var folk överallt... Ingenstans syntes de gul- och blåklädda människorna som ska jobba på det där stället till, det var bara skirkande barn i sällskap med svettiga nervösa föräldrar med sina föräldrar i släptåg, och jag höll på att glömma, alla dessa tonåringar som ska flytta hemifrån, varför ska de stå och riva bland toalettborstarna just precis när jag vill välja färg!
Jag handlade mina trådbackar och toalettborstar, gick till bilen men fick kryssa för hopen med minifolk som åkte lite på sådanadära flakvagnar...
Väl ute på motorvägen gick det bättre! Fast då ringde sambon med nyheter som jag hade kunnat vara utan.
Någonstans kanske jag anade det, eller så inbillar man sig det... Rörmokaren kom inte till huset som han sagt att han skulle göra, så igår var det ytterligt tomt ute i huset och inget av det vi så fint ställt iordning till Ola hade rörts. Sambon provade att ringa ett par gånger men med samma resultat, telefonsvarare. Kan lätt påstå att jag var irriterad! Passade direkt på att ta upp luren och gnälla av mig hos alla som råkade svara i telefonen. Sen imorse påminnde mamma mig om att jag skulle ringa till Myresjöhus för att kolla vart min rörmokare blivit av. Sagt och gjort lämnade ett något irriterat meddelande hos vår kontakt och sa åt honom att ring mig! Det gjorde jag kl halv åtta imorse men jag har fortfarande inte hört något ifrån honom... Är det månne ett drag hos representanter?
Jag menar, när de väl krokat fast en så ger de blanka *** i hur det går, om det inte handlar om att de ska få pengar för då ska det gå på 10 dagar från det att fakturan skickades och det gör den alltid på torsdagar eller fredagar så att man får panik när de väl ramlar ner i brevlådan.
Det blir dåligt med bilder nu, dels för att jag inte har varit ute så mycket i huset det är bara packning för min del. Och dels för att inspirationen tryter med bilder just nu, är så innerligt trött att jag skulle kunna sova en hel vecka i sträck. Ska nog försöka få något sådant gjort sen när vi är klara, eller?
Nej nu ska jag ringa sambon och höra hur det går för honom.
Ta det lugnt och kramas i trafiken!

Inga kommentarer: