torsdag 16 augusti 2007

Seeegt!

Sitter på jobbet och det är så mycket att göra att det är svårt att reda ut i vilken ordning man ska börja... ungefär som att packa ihop lägenheten!
Jag packar och jag packar, det tar aldrig slut, vem småsaker är detta?
I helgen har jag bestämt mig för att börja köra kartonger upp till huset. Det ska bli skönt att slippa snubbla över dem i hallen.
Jag och mamma har kikat på en ny säng, den finns på Tumbo Möbler och den är vit med en relativt låg fotända = precis vad jag vill ha. Den heter Figaro och se ut så här.

Framförallt så är sängborden väldigt fina. Skulle nog passa mot vår mörka fondvägg i sovrummet.

Igår var en relativt produktiv dag, jag skrev iordning pappren för adressändringen som jag gjorde på nätet och sen sorterade jag ut vilka räkningar som vi ska betala till huset nu. Sambon blev tvungen att jobba sent så det blev inget gjort i huset men desto mer hemma då istället.

Idag har jag samspråkat med en mycket trevlig sotare i Eskilstuna kommun. Jag meddelade att jag som vanligt var lite sent ute med att beställa en besiktning. Jag frågade hur det brukar gå till och hur de önskade att vi skulle isolerat. Naturligtvis ville de gärna att vi skulle dragit allt genom innertaket men vi stannade av ovanför och limmade fast plast mot innertaksplasten. Sen isolerade vi ner en bit på röret, det var ok så länge vi inte hade satt ett brännbart material mot röret. Det har vi inte! Eftersom det skulle kunna dröja lite med besiktningen frågade jag om vi får använda ventilationskanalen samt fläkten innan den är besiktigad och Ja, det får man göra. Inga problem det verkar lösa sig. Eller...?
Sambon påminnde mig idag om att du, skulle inte vi ha hyllor i badrummen? Jo... det pratade jag med han P om innan de satte kaklet. Jag ringde hursomhelst upp vår käre kakelnisse och frågade om de glömt bort våra hyllor eller om de skulle sättas nu? Vi får helt enkelt se vad som händer med det... Inte hela världen men det vore nice med hyllor direkt på väggen istället för nått uppskruvat silikonat skräp.

Oops nu gick ljudlarmet på en lokal radiokanal i Stockholm, dags att jobba vidare. Nej nu kom smset att ljudet är tillbaka, grr. Vårt övervakningssystem lämnar mycket att önska.

Kram på er

Inga kommentarer: