onsdag 22 augusti 2007

Stressigt värre, födelsedag!

Det är massor att göra på jobbet och när jag kommer hem är det bara packa som gäller vilket blir lika med att det inte blir några bra uppdateringar här. =(
Som jag skrev sist skulle rörmokaren ha varit ute och gjort sitt jobb under måndagen, men icke! Han dök upp på tisdagen och sa att han minsann sagt att han skulle komma på måndag eller tisdag. Konstigt att det bara är han som hört det? Nåja han är iaf där och jobbar. Hann ut en stund igår kväll när jag kom hem från jobbet, konstigt att se saker och ting monterat när det bara stått inplastat tidigare. Vi får hoppas på bilder snart, det är sambon som har kameratjänst nu när jag är hemma och packar.
Idag har även sotaren varit ute och inspekterat IM-kanalen till köksfläkten. Det var inga problem ringde han och sa, den är godkänd. Han skickar intyg och faktura i nästa vecka! Skönt att det inte var något vi behövde göra om. Intyget ifråga ska sen delas ut till gudfader och alla andra människor som kan tänkas vilja ha en kopia.
Elektrikern är även han ute och jobbar på sitt i huset, han dök iallafall upp när han sa att han skulle! Hoppas nu bara att han inte stöter på några problem. Det var något som var konstigt med att vi ville koppla på elen nu från den 24:e men det var inte ett problem som inte skulle gå att lösa enligt S på elfirman. Det är sambon som sköter samtalen med honom. Sidospår: Nu är inte jag radikal feminist men ibland får man känslan av att en del av hantverkarna därute inte pratar med mig på samma sätt som de pratar med sambon. Vår grävnisse är ju ett underbart exempel på det, han började ju en förklaring till mig med, men lilla gumman. Fräste lite kan jag säga då =) Lite så har det varit med vår elektriker, sambon får mycket rakare och klarare svar än vad jag får. Så han har helt tagit över den biten och det sköter han bra. Sidospår slut!
Idag fyller även sambon år! Jag har inte inhandlat någon present, jag tänkte vänta tills efter att vi flyttat och se om det är något han vill ha till huset istället. Men en liten blomma kanske han kan få om han är snäll.
Jag har under ett par dagar haft lyxen att få åka bil hem från och till jobbet, så imorse när jag stannade utanför hos syster yster kikade lilla V yrvaket ut och utbrast i: Men vad är det för bil du har idag då? Du har ju en röd bil! Den här är silverfärgad. Trist nog är det slut på åkandet nu men det där är nått jag lätt skulle kunna vänja mig vid! Får se kanske i framtiden kan det bli av.
Oops vad långt det här blev och idag blev det nästan dagboksform, fast det kanske beror på att jag inte är med och bygger så mycket just nu, eller, det är ju inte så mycket mer kvar att bygga på!
Krams

Inga kommentarer: